0900 - 25 25 255

Telefonisch 7 dagen p/w bereikbaar (€ 0,45 p/m):
ma t/m vr: 9.00 uur tot 21.00 uur, za en zo: 10.00 uur tot 20.00 uur


dinsdag 18 juli 2017

Nieuwe bedrijfskleding schittert in Carré

Met dank aan Tilly Garcia en ETP

In de winter van 1887 opende Carré haar deuren voor circusvoorstellingen. Nu, 130 jaar later, is de oorsprong van het theater nog altijd terug te zien in het gebouw, de programmering en sinds dit jaar ook in het ontwerp van de nieuwe bedrijfskleding. De collectie werd ontworpen door Tilly Garcia, oprichtster van het merk Expresso, en geproduceerd in samenwerking met ETP.

Tilly Garcia is ambassadrice van Carré en draagt het theater een warm hart toe. “Mijn man en ik ondersteunen Carré omdat wij het belangrijk vinden dat dit soort theaters voor de toekomst bewaard blijft. Het theater bestaat al 130 jaar en is prachtig. Alle artiesten van betekenis hebben in Carré gestaan en zullen de komende jaren daar blijven optreden.

Pieter van Opheusden, manager publiekservices en events Carré: “Fantastisch dat Tilly Garcia als vriend van het theater haar expertise en netwerk heeft ingezet om dit samen met ETP te realiseren. Het is voor ons belangrijk dat de kleding het gevoel van het theater uitstraalt en tegelijkertijd lekker zit. ETP heeft rekening gehouden met de wensen over representativiteit en de functionele werkbaarheid. Onze medewerkers worden geprezen om de hartelijke gastvrijheid en het nieuwe ontwerp versterkt deze beleving. Het resultaat straalt de geschiedenis van Carré uit, in een modern jasje. Ik ben er enorm blij mee.”

Ter inspiratie heeft Tilly gekeken naar het verleden en hoe de kostuums destijds eruit zagen. De collectie is een vertaling naar deze tijd. “De grote uitdaging was om iets te ontwerpen dat de dragers het gevoel geeft de ziel van Carré te vertegenwoordigen. Tijdens het ontwerpproces heb ik alle vrijheid gekregen om dit uit te werken.” Naast een mooi ontwerp is functionaliteit van groot belang. “Ik ben erg praktisch ingesteld, daarom was het niet moeilijk om deze twee facetten met elkaar te verweven. Voor de horecamedewerkers zijn bijvoorbeeld de robe manteaus voor de dames en de gilets voor de heren mouwloos gemaakt, zodat deze niet in de weg zitten tijdens het werk. Daarbij moet de drager zich goed voelen, daarom hebben we stof met Lycra gebruikt voor het draagcomfort.”

“Bij het kiezen van de kleuren hebben we goed naar het theater gekeken”,
aldus Pieter van Opheusden over de totstandkoming van de kleurkeuzes. “Het Carré-rood past bij het pluche dat overal in het theater terugkomt. De gouden knopen en details vertegenwoordigen het Koninklijke aspect en het zwart zorgt ervoor de kleding in het geheel een eigentijds chique uitstraling krijgt.”

Tilly stelde met Expresso het doel om Nederlandse vrouwen van betere kleding te voorzien, met de focus op pasvorm, levensstijl en multifunctionaliteit. Deze elementen zijn ook van groot belang voor bedrijfskleding en juist daarom verliep de samenwerking met ETP erg soepel. “Claudia en Fleur (projectmanagers ETP) zijn vakvrouwen en hebben het project fantastisch begeleid. Pieter van Opheusden wist de wensen en eisen van Carré goed te verwoorden waardoor ik recht op mijn doel kon afgaan. Ik vond het heel erg leuk om dit te mogen doen en ETP heeft geweldig werk neergezet!

Pieter van Opheusden dankt namens Carré Tilly en ETP voor de fijne samenwerking en support om deze nieuwe lijn mogelijk te maken.

Binnenkort in Carré



Inloggen
Vul a.u.b. een geldig e-mailadres in.
Minimaal 8 tekens en minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter.
×